نشست بررسی ضرورت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاههای اجرائی مرتبط در سالن جلسات شهید شاهبوداغیان این فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلیکانی در نشست بررسی ضرورت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بیان کرد: یکی از سیاستهای دولت سیزدهم که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد، موضوع کالابرگ الکترونیک میباشد که وظایف تمامی دستگاههای اجرائی در این حوزه مشخص شده است.
وی افزود: در این حوزه ده قلم کالای اساسی مانند برنج،مرغ و دیگر اقلام مشخص شده که اداره جهاد کشاورزی میبایست نسبت به تامین آن اقدام نماید، همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بهرهگیری از ظرفیت رسانههای محلی جهت فرهنگسازی این امر در بین آحاد جامعه فعالیت کند.
فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: در سطح استان فروشگاههای زنجیرهای به منظور ارائه خدمات در این حوزه مشخص شده و جهت تقویت خدمات درسطح شهرستان قدس و روستاهای تابع اصناف مکلف است باتوجه به پراکندگی و نبود فروشگاههای زنجیرهای
دربرخی ازمناطق میبایست از ظرفیت فروشگاههای خرد دراین طرح استفاده نماید.
مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: استفاده از کالابرگ الکترونیک اختیاری و افرادی که یارانهبگیر هستند، میتوانند از آن بهره ببرند، اعتبار این طرح به حساب بانکی واریز نمیشود بلکه در حسابهای مالی سرپرست خانوارآنهم با استناد به شماره کدملی شارژ و با کارت بانکی متعلق آن شخص نیز ضمن مراجعه به فروشگاههای مجاز میتواند خرید نمایند.
گلیکانی عنوان کرد: استفاده از این طرح منجر به قطع یارانه یا تغییر در زمان پرداخت آن نمیشود بلکه اعتبار آن به صورت ماهیانه شارژ و در زمان خرید مبلغ مشخص از سرپرست خانوار اخذ، مابقی مبلغ اجناس نیز از اعتبار کالابرگ الکترونیک پرداخت میشود.
این مقام مسئول در رابطه با روشهای مشاهده میزان اعتبار سرپرستهای خانوار افزود: میزان اعتبار اشخاص از طریق شمارهگیری #28*788* یا از طریق برنامه کاربردی شبکه مالی اعتباری یا به اختصار( برنامه شما )که در گوشیها تلفن همراه قابل نصب است، قابل مشاهده میباشد.
فرماندار شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: میبایست در راستای اجرای این طرح اقدامات لازم صورت گیرد و در این مسیر ضمن احصای مشکلات حوزه مربوطه که دبیر آن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میباشد، ارسال تا به مراجع استانی وکشوری در راستای اتخاذ راهکارهای مناسب منتقل شود.
/انتهای پیام/